Brit páncélautók
Daimler Mk. I
A Daimler páncélgépkocsi ugyanazon a tervezeten alapult, mint a Daimler Scout Car (járőrgépkocsi). Bár külsőleg hasonlított a kisebb típushoz, az Mk. I közel kétszer akkora tömegű volt, mint a Scout Car, és egy kétfős toronnyal is ellátták. A típus tervezése 1939 augusztusában kezdődött, de a kezdeti nehézségek odavezettek, hogy az első sorozatban gyártott példányok csak 1941 áprilisára készültek el. Összesen 2694 darab Daimler Mk. I készült. A típus tornya megegyezett azzal, amelyet a Tetrach könnyű, légiszállítású harckocsira szerelek. Az Mk. I-est hidraulikus tárcsafékekkel látták el, így az első olyan járművek egyike volt, amelyeket már ezzel az új fékrendszerrel készítettek. A típust először Észak-Afrikában vetették be, ahol korlátozott harcképessége ellenére a felderítő egységek egyik legkitűnőbb fegyverének bizonyult, mert minden terepen elboldogult, és kellően megbízható volt. A Daimler páncélgépkocsi még a világháborút követően is jó néhány évig szolgálatban maradt.
TECHNIKAI ADATOK
Hosszúság: 3,95 m
Szélesség: 2,44 m
Magasság: 2,25 m
Súly: 7500 kg
Legénység: 3 fő
Fegyverzet: egy két fontos ágyú; egy 7,92 mm párhuzamosított Besa
Motor: egy 95 LE (71 kW) teljesítményű hathengeres Daimler benzinmotor
Sebesség: úton 80,5 km/h; gázlóképesség 0,60 m; lépcsőmászó képesség 0,533 m; árokáthidaló képesség 1,22 m
Hatótávolság: 330 km
Páncélzat: 14,5-30 mm |