Olasz páncélautók
Autoblinda 41
Az Autoblinda kettős elvárás kielégítésére készült: egyfelől páncélgépkocsinak az olasz hadsereg lovashadosztályai számára, másfelől egy nagy teljesítményű rendvédelmi gépkocsinak, amelyet Olaszország afrikai gyarmatain kívántak alkalmazni. Az Autoblinda 40 mind a két elvárásnak megfelelt. Az Autoblinda 41-est már az L6/40 könnyű harckocsi tornyával és annak 20 mm-es gépágyújával látták el. Ez elődjénél sokkal hatásosabb fegyvernek bizonyult, ezért a gyártó erre a típusra koncentrált. A páncélautót alkalmassá lehetett tenni a sivatagi hadviselésre is, sőt vasúti üzemre is át lehetett alakítani, utóbbi képességét különösen a Balkánon, partizánvadászat közben kamatoztatták. A II. világháború egyik legnagyobb számban gyártott páncélgépkocsijaként az Autoblinda 41-est főként a Nyugati-sivatagban és Tunéziában vetették be.
TECHNIKAI ADATOK
Hosszúság: 5,21 m
Szélesség: 1,92 m
Magasság: 2,48 m
Súly: 7500 kg
Legénység: 4 fő
Fegyverzet: egy 20 mm-es Breda gépágyú; két 8 mm-es gépágyú
Motor: egy 80 LE-s, 6 hengeres soros folyadékhűtéses SAP Abm 1 benzinmotor
Sebesség: úton 78 km/h
Hatótávolság: 400 km
Páncélzat: 6-50 mm |
|